الاثنين، 5 مايو 2008

وحيدا

وحيدا انا اسير
و قلبي في سلاسل الوحدة اسير
يملأني شعور مرير
بعد ان تركني حبيبي
تركني ...بعد ان وعدني بالقاء
تركني اذوق عذاب الفراق
نعم تركني...
تجاهلني بعد ان ذبت في رقته
بعد ان عشقت خمريته
بعد ان كانت تطير روحي مع انفاسه
و بعد ان اعطيته قلبي
اسقطه وراءه ثم
تركني...
و سمعت قلبي يناديني
و يقول لي : انقذني
فقلت له : سامحني
فتأوه قائلا : لقد اصبتني اصابة بالغة
فقلت : وماذنبي؟
لقد احببتها
بل لقد عشقتها
وظننت انك و قلبها قد تحاببتما
فوهبتك لها
كي تسلمك هي قلبها
و لكنها القتك خلف ظهرها
و تركتني فما ذنبي؟
لذا قلبي ..
عليك ان تتحمل معي الطريق
فبعدها انت الصديق
و لكني لا استطيع ان اتصور
انها رغم حبي لها ستغدر
رغم صدقي معها ستتركني
نعم لقد فعلتها....
و تركتني

هناك 9 تعليقات:

رندا يقول...

انا جيتتتتتتتتت
:)
واول تعليق علشان اصالحك كمان
ـــــــــ
كي تسلمك هي قلبها
و لكنها القتك خلف ظهرها
و تركتني فما ذنبي؟
لذا قلبي ..
عليك ان تتحمل معي الطريق
فبعدها انت الصديق
و لكني لا استطيع ان اتصور
انها رغم حبي لها ستغدر
ـــــــــ

اولاً الصورة الى واضعها فى البوست حلوة قوى
انسان وحيد على صخور وكآنة
جالس على صخور تراكمت من كتر الآلم

وكلمات فيها حزن على تركها ليك
كل شخص بياخد الخبرة من تجاربة
شوف التجربة دى كانت ماشية ازاى
وحاول تستفيد من اخطائها

هرجع ارد تانى
بس انا قلت الحق اول رد

مش تزعل انتظرنى دائما هنا ان شاء الله

دمت ناقدى

رندا

Mostafa Safwat يقول...

شكرا رندا على انك كنتي اول تعليق
على فكرة انا نمنتش زعلان بس لو كانتي حتيجي المدونه كل مكون زعلان فانا زعلااااااااااااااااان خااااالص خاااالص
:}
على فكرة التجارب الي بالمنظر ده مش كل واحد يقدر يستفيد منها زي منتي بتقولي في ناس مهما اخدم على دماغهم مش بيتعلموا لو قريتي باقي المدونه حتعرفي قصدي ايه.

رندا يقول...

بعد الشر عليك من الزعل
وهجرى اقرا كل الوبستات
بس مش تزعل طيب :(
من غير ماتكون زعلان هرد ياعمنا
بس انا الى زعلانة دلوقتى
مش الاسعار بقت ناااااااار
وكلنا فى حاله احتضار
بس هحاول القط شوية نفس واروح
ارد عندك ههههههه

تحياتى

دمت ناقدى

رندا

Mostafa Safwat يقول...

شكرا يا رنده
حقلك على سرررررر
الردود بتاعتك كلها و الردود بتاعت الناس كلها مش بتظهر على طول لاني لازم اوافق انها تظهر عشان انت عارفه في سعات ناس بتقول كلام فارغ ملوش لازمه ان حد يقراه. صح؟

Esraa Hamed يقول...

مدونة حضرتك بجد هاااايلة
عجبتني جدااا بجد

اما عن القصيدة فعلا اكثر من رااااااائعة
احاسيس و صياغة و كلمات
حقا رااائعة

ازادك الله و دمت بتألق

Mostafa Safwat يقول...

شكرا يا اسراء
والله تعليقك جه في وقته لاني كنت بدأت يصيبني حاله من الزهق و الملل
صحيح المجامله جميلة منك و مفتكرش ابدا ان الكلمات الي انا كاتبها ترتقي لمستوى كلماتك بس معلش حضحك على نفسي و حوافق اني بكتب كلام ممكن حد يقراه.
شكرا ليكي فعلا

شهرزاد يقول...

كلمات جميلة ورقيقة
فيها ألم وحزن
فما أصعب الفراق مع الشوق للحبيب
وما أصعب الغدر خاصة عندما يكون من شخص وهبناه قلوبنا.. فلم يقدرها وعبث فيها تركنا نشعر بألم الوحدة والقسوة والحرمان..

وتحياتي إلى قلبك الجميل
شهرزاد

Mostafa Safwat يقول...

شكرا يا شهرزاد على التعليق الجميل و الواضح منه انك حسيتي بالكلام فعلا
ربنا يكرمك

ola يقول...

رائعه رائعه.لكن ليت كل مجروح يسامح من احب فربما كان الزمن هو من اجبره على الانسحاب