السبت، 31 مايو 2008

أمير الحب

امير الحب
ترى لماذا أطلقوا عليك هذا اللقب؟!
ألأنك تشبه الحب
تظهر بعد مغيب الشمس
تنير ظلمة الليل
و تشعل في القلوب الحس
كالحب
يظهر في سماء دنيا القلب
كنجم يأتي من بعيد
ليملأ بنوره ظلمة قلب وحيد
ام لأنك تجلس مع العشاق
تسمع شكواهم
تداوي جراحهم
تؤنس وحدتهم
تسمح لكل واحد منهم
ان يتخيل صورة حبيبته في وجهك
ان يشبه جمالها بجمالك
نعم....
الآن عرفت السبب
لكل ذلك اطلقوا عليك هذا اللقب
لذا سأنتظرك كل ليلة
لأراك تتبختر في ردائك الاسود اللامع
نعم سأنتظرك
و لكن عندما أجد من أناجيك عنها
من احملك الرسائل لها
عندها سأنضم الى حاشيتك
و سأقول مع الجميع
انت بالفعل
أمير الحب

هناك 8 تعليقات:

رندا يقول...

اتصدق بقالك قد اية غايب
انا هرد عندك تانى بس قلت اسلم علية يابندق
عامل اية يارب تكون بخير
وتكون انت نفسك امير الحب وامير قلب
حبيبتك كمان وملكها

تحياتى

رندا

Mostafa Safwat يقول...

رنده
ازيك؟
يا رب تكوني بخير
والله انا سعيد جدا ان اول رد يكون منك بالرغم انك مقولتيش رأيك في المكتوب
كمان انا مفهمتش حاجه
"اتصدق بقالك قد اية غايب
انا هرد عندك تانى بس قلت اسلم علية يابندق "
اعتقد ان في لخبطه في الكلام
صح؟
عموما انا الحمد لله كويس بس انت عارفه ظروف الدنيا
و ربنا بيستر الحمد لله
اتمنى دايما اشوفك معانا في البلوج

رندا يقول...

مفهمتش اية بس ههههههه
انا بقولك جيت اسلم عليك وليا رد تانى عندك وانا هرد اهو
وبقولك انت بتغيب كتير يعنى فى انك تكتب

ردى بقى

امير الحب
عارف حسيت باية
والاسم دة لية!!!
لان الحب بيآمر قلوبنا بالحب
ونقول لة سمعا وطاعا
طبعا كلماتك حلوة جدا هى دى فيها راى انت كل كلامك بيعجبى
لانك حساس جدا قوى كمان
هروح بقى ارد على البوست التانى

خلى بالك على نفسك

دمت بكل طيب

رندا

Mostafa Safwat يقول...

كلك ذوق يا رنده
واضح انك انت اكتر واحده فدائية عشان انت اكتر واحدة بتدخلي عندي البلوج

غير معرف يقول...

لست أدري لم لكلماتك عظيم الأثر في نفسي
تشدني عباراتك دوما،لتأخذني لعالم آخر،لست أراه سوى هنا
حروف من نور،غزلت من ضياء القمر،رسمت لنا بها أبهي اللوحات،
أشكرك سيدي على إبداعك
دمت بكل الخير
meno

Mostafa Safwat يقول...

ياااااااااااااااااااااااه
واضح ان الاخت بنوره واخده دوكتوراه في المجاملات
يا ستي ربنا يكرمك بس براحه عليا احسن اصدقك و ده مش حيكون كويس على الزوق العام
عموما شكرا ليكي

غير معرف يقول...

أنا مش بجاااااااااامل
:‏@‏
لازم تثق في قلمك وقراءك أكتر من كده : )
وبعدين إنت زماااااان كنت وعدت بمفاجأة ،هي فين دي ؟؟؟
و فين كتاباتك ؟
أشعارك
و مواضيعك
صحصح شوية
التدوين يحب الخفية

ola يقول...

جميلة جدا بس انا تهت مين هو امير الحب .القمر ولا الليل النور ولا الظلمة والسهر .بس الحب ما لوش امير لانه بيجى فى اى وقت وبحس بيه فى اى زمان وفى اى مكان بس المهم نحافظ عليه ونحسن التعبير عنه.بالتوفيق الدائم