الاثنين، 7 يوليو 2008

انا و اصاله


اسمحولي اعمل حاجه غريبة - انا سمعت الاغنية دي و عجبتني جدا - بس انا حاكتبها زي ما انا سمعتها مش زي ما اصاله كانت بتغنيها . الكلام الي بلون تاني ده بتاعي انا مش بتاع الاغنيه.. بس عشان لو الاغنيه باظت تبقوا عارفين المشكله في كلام مين :)

غريبة

غريبة ليالي الحنين

فاتت سنين و سنين

لقتني من العاشقين

عارف حبيبي انا بعشق مين

اقلك حبيبي حنيني لمين

تصور بحبك .....

ولا كنت حاسس

و كل مافتكرك احاول انسى

و لكن في بعدك وفي عز اليالي

لقيتك بتهمس لقلبي بهمسه

و كانت بداية و هي النهايه

تصور بحبك .....

لقتني في حيرة و خايف اقابلك

بفكر اخبي و بتمنى اقلك

بحبك يا روحي يا احلى ملاك

بحبك و لكن مش حييجي الآوان

تنور حياتي و اسكن في قلبك

بقولها و يشهد عليا الزمان

دي اجمل بدايه

و اول حكايه

تصور بحبك ......

تعالى لقلبي

سهرت اليالي

عشقتك في بعدك

و عمري مكنت جنبك

عشقتك و غيرت حالي

في بالي و خيالي

و قلبلي معاك

شغلني و زاد في البعاد انشغالي

بعد الليالي و دايب في هواك

دايما في بالي و على قلبي غالي

تصور بحبك

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

أنا مش هرد بذمة عشان ماتقولش إني بجامل
بس صدقني لما أقولك إن الإحساس كده أحلى و أعلى من الكلمات الأصلية،يعني أنا كده وصلني معنى الغنوة وإحساسها أفضل ه بس خلاص

غير معرف يقول...

أكمل ؟؟
أنا في كام جملة تحديدا عجبوني جدا في البوست ده،
-عارف حبيبي حنيني لمين ؟
بجد جميلة لغويا من حيث المعنى،
-كل ما أفتكرك أحاول أنسى،
صحيح محاولة النسيان صعبة
ومستحيلة كمان
بس يعني مش عارفة !
إنت بالجملة دي أضفت عمق لمعنى الغنوة،كملتها،
أتمنى إنك تنشط شوية إنت والبراح
تحياتي

Mostafa Safwat يقول...

حلو تعليق جميل و مفيد
هي دي التعليقات الايجابيه

رندا يقول...

بندق

حلو انت واصالة جديدة الفكرة

وكلمات فى غاية الجمال


اخبار براح اية سلملى عليها

انت وهى مش ليكم جديد لية كتير

طمنى عليها وعليك

كل الود

رندا